Generalități/argumente
O cultură organizațională bazată pe etică presupune cunoașterea și aplicarea principiilor și normelor specifice de către angajați.
Grup țintă
La acest curs pot participa înalți funcționari publici, funcționari publici de conducere și de execuție, personal contractual din entitățile publice, demnitari și aleși locali.
Obiective:
Cursul are în vedere:
- Abilitatea de a înțelege și conștentiza conceptele cu privire la etică, fraudă și corupție;
- Capacitatea de redare și interpretare a tipurilor de comportamente neetice;
- Capacitatea de a înțelege și de a aplica metode de combatere a corupției și a comportamentului neetic.
Tematica:
• Trecere în revistă a legislației în domeniu, prezentarea noţiunilor de bază cu privire la fraudă, conflict de interese, incompatibilitate, cod de etică funcționari publici, personal contractual. (Legea 161/2003, Legea 7/2004, Legea 477/2004, OUG 66/2011, Legea 78/2000, etc.)
• Prezentarea unor aspecte importante din :
o Rezultate studii internaţionale: Comisia Europeană, OLAF, OECD, etc., naționale: ANI, DLAF, etc.
o Conflictul de interese, exemple, studii de caz,
o Corupția, principale forme de manifestare, abuzul în funcție, prezentare și analizare metode de combatere a corupției,
o Incompatibilitatea, exemple, studii de caz,
o Cod de Etica, Cod de Conduita sau Cod Deontologic? – dezbatere, prezentare,
o Modalităţi de detectare a fraudelor – Rezultate studii internaţionale –prezentare,
o Originile şi definiţia termenului “whistleblower”, avertizorul de integritate –prezentare,
o Cultura organizațională, limitarea posibilității apariției elementelor care prezintă riscul de a influența negativ activitatea instituției din perspectiva regulilor etice;
o Vunerabilitățile la corupție,
o Legislaţia internaţională şi locală pentru protecţia “whistleblowers” – prezentare.
Organizăm acest curs deoarece este necesară crearea cadrului formării unei culturi a performanței care să contribuie la obținerea unor rezultate foarte bune în organizațiile publice românești.
mai multe detalii
Timpul este o resursa esențială pentru orice tip de organizație, cu atât mai mult pentru administrația românească ce se confruntă cu limitarea numărului de angajați și sarcini în continuă creștere.
mai multe detalii
Eficienta acțiunilor administrative depinde nu doar de cadrul legal-procedural ci, în mare măsură, de psihologia individuală sau a grupului și de cultura organizațională.
mai multe detalii
Disputele și conflictele sunt o realitate a oricărui tip de organizație. Ignorarea acestora sau inexistența abilităților și cunoștințelor necesare medierii și negocierii conduc la lipsa de performanță.
mai multe detalii
Atât în organizaţie, cât şi în mediul în care aceasta acţionează, există incertitudini de natura ameninţărilor în realizarea obiectivelor, sau de natura oportunităţilor. Orice angajat trebuie să-şi pună problema de a gestiona ameninţările sau de a fructifica oportunităţile în beneficiul organizaţiei, dovedindu-şi eficiență
mai multe detalii
A decide înseamnă a identifica şi a rezolva problemele pe care le întâlneşte orice organizaţie. Fiecare angajat este implicat în procese decizionale de care depinde atingerea obiectivelor. Înțelegerea acestor procese facilitează îndeplinirea misiunii fiecărei entități publice.
mai multe detalii
O cultură organizațională bazată pe etică presupune cunoașterea și aplicarea principiilor și normelor specifice de către angajați.
mai multe detalii
Capacitatea administrativă reprezintă ansamblul resurselor materiale, instituționale si umane de care dispune o entitate publică, precum si acțiunile pe care le desfasoara aceasta pentru exercitarea competentelor stabilite prin lege
mai multe detalii
Institutiile publice gestionează o multitudine de resurse, care, în condițiile actuale suferă limitări severe. Este o mare provocare pentru sectorul public românesc să identifice și să atragă resurse alternative.
mai multe detalii
Institutiile publice trebuie să își definească un set clar de obiective atât la nivel strategic, cât și operațional sau tactic. Sarcinile individuale sunt parte a acestor obiective. Activitatea în afara unui sistem de obiective nu poate conduce la rezultate pe termen lung.
mai multe detalii
Organizațiile publice trebuie să se adapteze/ restructureze pentru a face față cerințelor societății. Cursul vă propune exemple de bune practici în domeniul organizării interne și reformării organizațiilor publice, de la nivelul poziționării în sistemul administrativ, până la nivelul compartimentelor de lucru.
mai multe detalii
În ultimii 3 ani, peste 200 de persoane au participat la cursurile noastre privind informațiile clasificate. La solicitarea acestora, propunem un curs avansat privind informațiile clasificate.
mai multe detalii